Repte aconseguit: #UOC4nepal recull 1.500 euros per a ajuda humanitària

16/07/2015

Repte aconseguit: #UOC4nepal recull 1.500 euros per a ajuda humanitària

La campanya #UOC4nepal, iniciada pels estudiants i el professorat de l’Escola de Llengües amb el suport de l’Àrea de Cooperació al Desenvolupament, ha assolit el seu objectiu. En un poc més de tres setmanes, s’han recollit 1.500 euros que la Creu Roja Espanyola destinarà a ajudar les persones afectades pels terratrèmols del Nepal.

La quantitat recaptada permetrà fer un enviament de material d’emergències i atendre les necessitats bàsiques de la població nepalesa. Els 1.500 euros donats equivalen a 30 tendes de campanya, 60 mantes, 30 jocs de cuina i 60 bidons d’aigua, que ben segur que seran molt útils per a la recuperació de la població.

Estudiants, professorat, alumni i personal de gestió de la Universitat han participat en #UOC4nepal, fent 49 donatius al projecte de la Creu Roja. A més, la campanya també s’ha fet ressò a Twitter amb un total de 438 piulades i una audiència de 236.535 persones, que durant gairebé un mes han difós la difícil situació que afronta un dels països més pobres del planeta, després dels sismes i amb l’arribada dels monsons.

Joseph Hopkins, director de l’Escola de Llengües, i Jackie Robbins, la professora que va idear la campanya, agraeixen tot el suport rebut per part de professors, consultors, tutors, estudiants, àrees i estudis de la UOC implicats en la causa d’alguna manera: «Entre tots, hem enviat moltes piulades, fotos i vídeos i, el més important, hem mostrat la nostra solidaritat amb el poble del Nepal».

Més enllà dels diners

El període de donacions ha acabat i s’ha assolit l’objectiu, però el Nepal trigarà anys a tornar a la normalitat després de la tragèdia. Els sismes han deixat més de 8.000 morts i milers de famílies han perdut les seves cases i hauran de viure desplaçades en campaments.

Gemma Xarles, directora de l’Àrea de Cooperació al Desenvolupament, explica l’èxit de la campanya, a banda de la recaptació obtinguda: «#UOC4nepal ha aconseguit mantenir-nos informats i sensibles de la realitat dels altres, malgrat ja no ser notícia als diaris».

La directora de Cooperació al Desenvolupament felicita els companys i companyes de l’Escola de Llengües perquè «s’han arriscat a liderar una acció que ja no era considerada d’actualitat i que havia desaparegut de l’agenda mediàtica». En una societat en què la gent coneix el món a partir dels mitjans de comunicació, Xarles convida a fer «una lectura crítica i reflexiva de la informació que ens arriba i a no deixar-nos emportar per la immediatesa de les emergències».