Qui hi ha al darrere de les proves virtuals d’avaluació final? No et perdis el vídeo!

12/06/2020

Ordinadors, connexió wifi i càmera web: tot a punt per a les proves d’avaluació final, que, per primer cop a la història de la UOC, enguany seran totes virtuals. La primera jornada va tenir lloc el dissabte 6 de juny amb 4.046 estudiants que van fer 4.520 proves corresponents a 522 assignatures.

Però qui hi ha al darrere de tot aquest dispositiu?

Molts dels equips de la Universitat han treballat de valent i en un temps rècord per adaptar a la virtualització completa un model que fins ara era majoritàriament presencial. Alguns dels que hi han estat especialment implicats són l’Àrea de Tecnologia, els estudis, els Serveis de Campus, els Serveis d’Acompanyament a l’Estudiant, el Vicerectorat de Docència i Aprenentatge i la Vicegerència de Docència.

“Ens hem trobat davant d’una situació excepcional, molt complexa i amb un temps limitat, que ha derivat en l’execució de fins a deu projectes en poc més de dos mesos. S’han modificat els sistemes que hi havia per donar cobertura a les noves necessitats i s’han desplegat noves eines. I, per fer-ho possible, ha estat clau la constitució d’un equip multidisciplinari format per l’Àrea de Serveis Acadèmics i l’Àrea de Tecnologia. Hem treballat molt transversalment per abordar i analitzar les necessitats des de tots els punts de vista i, així, trobar la millor solució possible. Tot plegat és el resultat de l’esforç de moltes persones de l’organització que ho han fet possible, a les quals també vull agrair la seva dedicació personalment“, apunta José Manuel Santos, cap de projectes de l’Àrea de Tecnologia.

Durant la primera prova, els dispositius d’acompanyament als estudiants van atendre 1.339 trucades al telèfon d’assistència habilitat específicament per a les proves. Per la seva banda, la nova eina de dubtes i informacions de contingut va rebre 2.039 interaccions dels estudiants.

Toni Manzanares, director de Serveis d’Acompanyament a l’Estudiant, destaca que “hem pogut cobrir les necessitats i ajudar els estudiants en un moment clau del semestre. Es van posar en marxa el nou procés de comprovació de la identitat i el nou sistema per detectar el plagi a les proves d’avaluació final. Així, tots els elements en els quals hem estat treballant intensament aquests darrers mesos han funcionat correctament i, per tant, en fem una valoració positiva. Esperem mantenir els resultats en les properes jornades. També vull destacar i agrair l’esforç que han fet els estudiants malgrat la situació extraordinària que tots coneixem. Han estat capaços de tirar endavant el semestre i s’han adaptat a un sistema de proves finals virtuals nou per a la gran majoria“.

Fruit de l’experiència de la primera jornada “hem posat el focus en els dubtes que tenen els estudiants el dia de les proves”, afegeix Àngels Novoa, directora de Serveis de Campus. “En aquest sentit, hem publicat una notícia al Campus Virtual que recull els dubtes més freqüents, i també s’han modificat alguns literals dels diferents espais per on passa l’estudiant per fer les proves amb l’objectiu de facilitar tot el procés”.

Novoa destaca que “la valoració que faig de tot plegat és molt positiva, ja que ha estat un repte comunicar com serien realment les proves finals virtuals a tots els estudiants, bon part dels quals no havien fet mai una prova d’aquest tipus. A més, hi havia moltes novetats respecte del model anterior. Continuarem treballant per ajustar tot el que calgui després de cada jornada per ser més útils als nostres estudiants”.

Les proves d’avaluació final es distribueixen en sis jornades virtuals. Ahir, dimecres 10 de juny, va tenir lloc la segona jornada. Les següents estan previstes per al dissabte 13, el diumenge 14, el dimecres 17 i el dissabte 20 de juny. Molta sort a tothom!

Marta12/06/2020 a les 1:59 pm

Bona feina!!!! Enhorabona!

Respon
Modesta12/06/2020 a les 6:04 pm

Enhorabona a totes les persones que heu participat en aquest procés. Ha estat, segur, un repte enorme, però heu d’estar molt molt satisfets de la feina feta. No només heu fet possible la virtualització completa de l’avaluació final, sinó que ho heu fet en un temps rècord i amb una qualitat de la que tots ens sentim orgullosos.

De debó que això és el que val la pena de la UOC. Gràcies!!

Respon