Participa en la Unirun, la cursa de les universitats catalanes

17/02/2015

Participa en la Unirun, la cursa de les universitats catalanes

Les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs acolliran, el dia 8 de març, la primera edició de la Unirun, una cursa popular que vol fomentar nous reptes en l’atletisme universitari. La prova és impulsada per les dotze universitats catalanes per mitjà de l’ECU (Esport Català Universitari) i té com a referent la clàssica regata Cambridge-Oxford, la competició anual de rem entre aquestes dues prestigioses universitats angleses.

La participació està oberta a tothom. Hi poden participar alumnes universitaris, exalumnes, futurs estudiants, professors, treballadors, proveïdors, simpatitzants i familiars vinculats a alguna de les universitats catalanes. L’edat mínima d’inscripció correspon als nascuts l’any 1999.

Inspirada en la regata Oxford-Cambridge i amb component social

En aquesta prova, a més de la competició individual i del campionat de Catalunya universitari de curses en ruta, hi ha una competició entre universitats. Per això, a l’hora d’inscriure-s’hi, el corredor s’ha d’identificar amb una de les universitats. Cada universitat esdevé un equip: en el nostre cas, el de la Universitat Oberta de Catalunya. Cada equip vestirà una samarreta amb el nom de la universitat que representa.

La Unirun transcorrerà pel districte de Sant Martí de Barcelona, el Parc del Fòrum i el Parc de la Pau de Sant Adrià de Besòs. El recorregut és de 6.779 metres, que iguala la distància de la clàssica anglesa de rem. Per a decidir la universitat guanyadora es tindrà en compte la classificació dels 10 primers corredors i 5 primeres corredores de cada universitat.

A més, la Unirun col·labora amb la Marató de TV3 2014, dedicada a  les malalties del cor.

Cost i inscripcions

Les inscripcions estan obertes fins al 3 de març i les podeu fer al web de la cursa. Quan es fa la inscripció s’ha indicar la universitat que es vol representar. Té un cost de 8 o 10 euros, segons si es disposa de xip o no.