La UOC, campiona de Catalunya en dobles mixtos de bàdminton

03/04/2019

Elena Barberà, directora del programa de doctorat d’Educació i TIC (E-learning), i l’estudiant de la UOC Sachin Nataraj guanyen l’or en la 34a. edició dels Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) de bàdminton.

badminton

Però això no és tot! L’Elena també va guanyar l’or en individuals femenins i en Sachin va ser plata en individuals masculins. Tot seguit la coneixem una mica més en aquesta petita entrevista  en què ens explica més coses de la seva passió, el bàdminton:

UOC Comunicació Corporativa: Elena, abans de res, enhorabona! Com va transcórrer el campionat?

Elena Barberà: El campionat va anar molt bé tot i que els rivals tenien molt bon nivell i estaven ben preparats i va ser molt exigent físicament perquè vam jugar fins a vuit partits complets en un matí.En els dobles ens vam compenetrar fantàsticament: jo seguia atenta les indicacions d’en Sachin, ja que també és entrenador i això va ajudar en moments clau dels partits. El rol de cadascú en aquesta modalitat és molt diferent, de manera que cal ajustar-lo molt tàcticament amb una bona lectura dels rivals. En els individuals sempre es pateix força per la responsabilitat individual i perquè no tens una parella amb qui compartir la pressió, tot i que els dos ens vam ajudar a peu de pista, i moltes vegades des d’allà agraeixes un gest de rectificació que t’orienti o una simple mirada d’aprovació que t’encoratgi. Penso que jo tenia més nervis que en Sachin, que, malgrat la seva joventut, és un jugador experimentat; sobretot després del primer partit, en què vam comprovar la fortalesa dels companys rivals.

UOC Comunicació Corporativa: Com vas començar a jugar a bàdminton?

Elena Barberà: Vaig començar a jugar a bàdminton fa dos anys escassos, quan -després de jugar federada 43 anys a bàsquet- cercava un esport de transició, menys exigent però complet al mateix temps. És clar que em vaig equivocar en el sentit que és un esport d’alta exigència física, tècnica i psicològica, sobretot en la vessant individual.

UOC Comunicació Corporativa: Què t’aporta i què et comporta aquest esport?

Elena Barberà: M’aporta focalització, control físic i mental i molta disciplina personal, a banda d’un estat de forma equilibrat. I em comporta força entrenament i molt de gaudiment, perquè encara em considero en una fase primerenca d’aprenentatge i això és molt gratificant. Al mateix temps, però, topo constantment amb les meves pròpies limitacions, i el fet de poder-ho experimentar ben conscientment també està molt bé.

UOC Comunicació Corporativa: Què trobes que és més important per a arribar a triomfar en aquest esport?

Elena Barberà: La determinació i el treball mental, que serien aspectes compartits amb molts altres esports. També són importants, però, un conjunt de capacitats físiques que han d’estar molt equilibrades per a no mostrar punts dèbils que et poden fer fracassar d’entrada, i això no passa tant en tots els esports. Em refereixo al fet que cal ser molt flexible i extremadament àgil (el volant pot arribar a 400 km/h), però al mateix temps tenir molta resistència i una tècnica molt depurada, tot i que el camp de joc sembli ridículament reduït.

UOC Comunicació Corporativa: Quina relació trobes que hi ha entre el món de l’educació i el de l’esport?

Elena Barberà: Sens dubte, tot el que està relacionat amb temes de disciplina personal i cultura de l’esforç en el desenvolupament d’estratègies de planificació i control. Però, no menys important, la solidaritat i la tolerància, si l’esport es practica d’una determinada manera, ja que el fet d’acostar-te constantment als propis límits t’amplia la capacitat de comprensió global i et socialitza.

UOC Comunicació Corporativa: En practiques d’altres?

Elena Barberà: Practico altres esports però de manera esporàdica i més lúdica. Ara es pot considerar que estic centrada en el bàdminton perquè, a banda de les competicions autonòmiques i nacionals i els entrenaments gairebé diaris, el complemento amb activitats físiques que, d’una manera o altra, hi reverteixen.

UOC Comunicació Corporativa: Moltes gràcies, Elena. I enhorabona pel triplet d’aquest passat cap de setmana als Campionats de Catalunya en individuals femenins, dobles femenins i dobles mixtos!

Elena Barberà: Moltes gràcies!