La UOC al cinema amb Orson Welles

17/05/2019

L’edifici de Tibidabo de la UOC va acollir el rodatge d’El viaje de los malditos —Voyage of the Damned en VO—, pel•lícula que es va estrenar el 22 de desembre de 1976 amb una de les interpretacions més interessants de l’actor, director, guionista i productor de cinema americà Orson Welles.

Mira aquest vídeo i para atenció al a partir del minut 1:15:05, segur que reconeixes aquest espai!

En aquelles dates el nostre edifici era l’antiga residència del Col•legi Major Universitari L’Estonnac, un centre religiós per a dones de l’època, en què va estudiar Nídia Yáñez, la testimoni que quaranta-tres anys després ens ha fet arribar aquesta història.

Acompanyada per Josep M. Oliveras, director del Gabinet del Rectorat i director de Relacions Institucionals de la UOC, va poder complir el desig de tornar a visitar l’edifici i rememorar aquells dies de rodatge.

La pel•lícula té tres nominacions als Òscar per a Lee Grant, com a millor actriu de repartiment secundària, i sis nominacions als Globus d’Or per a Katherine Ross, com a millor actriu de repartiment: tota una collita d’èxits entre les nostres magnes parets.

Constitueix una producció audiovisual que per a Jordi Sánchez-Navarro, director dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació i director del programa del màster de Cinema Fantàstic i Ficció Contemporània, és «una d’aquelles superproduccions del Hollywood dels anys setanta, farcides d’estrelles i amb temes “de prestigi”. Es tracta d’un dels treballs més destacables del director Stuart Rosenberg, un dels cineastes de l’anomenada “generació de la televisió”, que va significar una renovació en el cinema comercial del Hollywood en l’època».