La llum es pot fotografiar? Arranca el concurs de fotos per a fer el calendari 2015

20/10/2014

S’acosta el 2015 i això és sinònim de concurs de fotos, concretament del concurs per a elaborar el calendari UOC que l’any vinent tindrem damunt la taula de treball. En aquesta edició el leitmotiv serà «A la recerca de la llum» i podreu enviar les fotos fins a l’11 de novembre. Trobareu tots els detalls al web del concurs.

El calendari es fa amb la participació de totes les persones que treballen a la Universitat: equip propi i col·laboradors i col·laboradores.

Temàtica del concurs: «A la recerca de la llum»

En aquesta edició, la cinquena, us proposem que retrateu la llum. L’ONU ha declarat el 2015 Any Internacional de la Llum i les Tecnologies Basades en la Llum. Per això, a petició de diversos companys, s’ha pensat que seria una bona opció afegir-nos-hi. Com deia una companya, «un calendari sobre la llum pot oferir propostes molt diverses i originals». A més, és una bona manera d’afegir-nos a una celebració vinculada al món de la recerca. Les fotografies poden ser fetes en qualsevol espai, però es valorarà especialment que hi apareguin objectes, persones i escenaris vinculats amb la nostra universitat.

I en quin tipus de fotografies pensem? Doncs bé, això és el que deixem a les vostres mans i a les mans de la vostra creativitat. La llum és (gairebé) a tot arreu. No us ho creieu? La fotònica, la ciència i tecnologia basada en la llum, és present en tots els àmbits de la societat actual, des d’internet, on la informació viatja per mitjà de llum per fibres òptiques, fins a la utilització de làsers amb finalitats mèdiques i processos industrials en àrees com l’agricultura o la robòtica. Al mateix temps, és present en altres aplicacions que ens faciliten la vida quotidiana, com el desenvolupament de pantalles per a tauletes, telèfons mòbils i ordinadors; sensors que alerten de perills en el medi ambient o que ajuden a detectar i tractar cèl·lules canceroses.

Participa-hi i guanya entrades per a anar al teatre

Les dotze fotografies seleccionades rebran aquest premi: una entrada doble per a una obra de teatre que es representi en un teatre de Barcelona. L’obra o obres triades estan per determinar.

El concurs es posarà en marxa el dilluns 20 d’octubre i es podran enviar fotografies fins a l’11 de novembre. De totes les rebudes, un jurat en seleccionarà un màxim de trenta que es podran votar entre el 14 i el 27 de novembre. El 28 de novembre es comunicaran els noms dels dotze guanyadors.

El calendari en paper es distribuirà cap a final de desembre. També n’hi haurà disponible una edició digital, que es mostrarà a la nova Intrauoc.