La comunitat UOC conversa sobre present, passat i futur

17/06/2021

A la UOC celebrem 25 anys promovent el talent i generant i connectant coneixement, i hem llançat una campanya de notorietat per explicar-ho a tothom que segur que t’interessarà.

Entre altres accions, s’han publicat converses i testimonis situats en el present, que tenen les arrels en el passat i que ens transporten cap al futur. No et perdis les reflexions que fan estudiants, professores i professors i alumni!

Recupera les cinc converses:

1. El futuro de la educación. El momento del online (El futur de l’educació. El moment de l’online)

Dues dones dedicades a l’educació i vinculades a la Universitat, que tenen experiència i projectes en aquest sector, parlen de l’aposta de la formació al llarg de la vida i, en concret, de l’educació en línia per a la formació del professorat.

2. Derechos humanos e igualdad. Un horizonte posible (Drets humans i igualtat. Un horitzó possible)

Una estudiant i un emprenedor social reflexionen sobre el posicionament que ha de tenir una universitat amb impacte social i expressen preocupacions com la injustícia o les desigualtats que es produeixen en clau de gènere.

3. Transformación digital. Un desafío global (Transformació digital. Un repte global)

Un alumni i una estudiant de l’àmbit de les tecnologies digitals debaten sobre la transformació digital de la societat.

4. Salud digital. Más humanos gracias a la tecnología (Salut digital. Més humans gràcies a la tecnologia)

Una professional de la salut que està interessada en com es pot humanitzar la salut amb l’ús de les tecnologies reflexiona amb una altra professional, preocupada per la salut mental.

5. Emprendimiento rural. Una alternativa con futuro (Emprenedoria rural. Una alternativa amb futur)

Dos estudiants, inquiets i amb molta formació, que treballen en projectes emprenedors en l’àmbit rural, parlen de les necessitats d’emprenedoria i ocupabilitat en aquest sector i de com la crisi de la COVID-19 les ha precipitat.

Durant aquests 25 anys, tot ha canviat més del que ens podíem imaginar. I continuarà passant, cada vegada més ràpidament i d’una manera que no podem saber, però sí imaginar… o fins i tot crear!