Encara no coneixes UCATx, la plataforma de MOOCs de les universitats catalanes?

07/07/2016

Vols aprendre el llenguatge de signes? O saber com crear la teva empresa i no morir en l’intent? Vols aprendre l’art del 3D i l’animació per a videojocs?  Aquests MOOCs i molts més els trobaràs a UCATx, la plataforma de les universitats catalanes que ofereix cursos oberts, en línia i gratuïts. El seu objectiu és apropar l’educació acadèmica al global de la població, mantenint la qualitat i la garantia de l’educació gestada a les universitats del nostre país.

0 Ucatx Anunci Paper

Des de la seva creació, l’any 2013, UCATx ha estat un projecte amb voluntat democratitzadora del coneixement i que, impulsat pels dotze centres del sistema universitari català i la Generalitat de Catalunya, ha dissenyat aquesta plataforma com un espai on compartir coneixement i, sobretot, generar debat i reflexió. Té més de 3.400 inscrits i ha ofert més de 80 cursos. La UOC és una de les impulsores d’aquest projecte i, de fet, Teresa Sancho, professora dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació, n’és la directora.

Aprendre pel gust d’aprendre

UCATx acaba de llançar la campanya ‘Aprendre pel gust d’aprendre’ amb l’objectiu d’arribar al màxim de gent i seguir la línia del seu discurs basada en el fet d’estar oberts a tothom, abastant diversitat de necessitats i d’interessos. Vegeu un dels vídeos d’aquesta campanya:

UCATx facilita als creadors dels MOOCs eines per tal de que puguin adaptar-los a les necessitats dels participants i, d’aquesta manera, millorar l’eficàcia del seu ensenyament. Tota aquesta dedicació ha de poder complir, no només amb el fet d’oferir coneixement de qualitat a l’abast de tothom, sinó com a material que projecti, cap al món, el nivell educatiu de les universitats catalanes.