El rector fa broma amb els tutors d’acollida: quan va arribar a la UOC es va sentir «abandonat»

18/03/2016

«Jo no vaig tenir tutor d’acollida; la Blanca Andreu no ho va voler fer… i quan vaig arribar a la UOC vaig estar absolutament abandonat a la meva sort».  Amb aquesta broma del rector Josep A. Planell i amb les rialles dels assistents és com va arrencar la trobada que aquesta setmana s’ha fet entre el rector i les més de quaranta persones que a la UOC fan la funció de tutor/a d’acollida. Entre elles hi havia Blanca Andreu –del Gabinet de Rectorat i Relacions Institucionals–, amb qui el rector va fer broma aprofitant que és la tutora que li hauria correspost si ell n’hagués tingut.

Foto trobada

El rector va voler recordar la seva incorporació a la UOC, l’any 2013, per fer visible la importància que aquesta figura té a la nostra universitat. “Jo, quan em vaig incorporar, vaig tenir una bona rebuda. De fet, tenir una persona destinada a fer de referent de les noves incorporacions és realment positiu. Dóna una sensació d’integració que aporta fruits a llarg termini». La funció del tutor/a d’acollida és planificar i organitzar els primers quinze dies dels companys que s’han incorporat nous a la UOC.

El rector va poder saber de primera mà la tasca que fan i també escoltar necessitats i suggeriments sobre aquest àmbit. Ho va fer acompanyat del director de l’Àrea de Persones i Responsabilitat Social, José Miguel de la Dehesa. Entre tot el que s’hi va comentar, us deixem dos apunts:

Un parell de recomanacions que el rector va fer als assistents: visitar aquest web de la Universitat de Stanford sobre com serà l’educació del futur i veure el documental Ivory Tower, sobre l’endeutament que han d’afrontar desenes de milers d’estudiants americans per a pagar-se els estudis universitaris.

El delegat de la seu de la UOC a Madrid, Jorge Bronet, va aplaudir la figura del tutor d’acollida i va preguntar si en altres universitats també existia. Bàrbara Morral, directora del grup operatiu Desenvolupament de Persones, que, juntament amb la Montse Matute, ha impulsat la figura del tutor d’acollida, va explicar que, en una trobada recent en què va coincidir amb representants d’altres universitats, tots es van mostrar interessats en aquest projecte i li van demanar que els l’expliqués, que els podria ser útil.