Crida urgent: RefugeESuoc necessita voluntaris per a acompanyar els refugiats que estudiaran a la UOC

01/02/2017

Mitjançant una convocatòria extraordinària, la UOC ha concedit 25 beques perquè estudiants refugiats estudiïn un curs d’idiomes al Centre d’Idiomes Moderns. Ara, RefugeESuoc fa una crida per a trobar voluntaris que facin un acompanyament dels estudiants virtual o presencial durant el semestre, que començaran a estudiar a la Universitat a partir del 22 de febrer. Per a participar-hi com a voluntari, és imprescindible el domini de l’anglès escrit.

Si esteu interessants a col·laborar-hi, contacteu amb Sílvia Pairet i Marta Flaqué a refugeESuoc@uoc.edu. La col·laboració tindrà lloc entre el febrer i el juny del 2017.

foto_refugeesuoc

En la majoria de casos, els beneficiaris de les beques són persones sense coneixements previs sobre l’ús de les TIC, el sistema educatiu occidental o el funcionament d’una universitat virtual. Així, doncs, les tasques que han de portar a terme els voluntaris inclouen els aspectes següents:

• Fer un seguiment de cada cas.
  • Fer l’acolliment cultural, emocional i digital de l’estudiant.
  • Donar suport en la matriculació.
  • Recollir les incidències per a passar-les a l’equip de gestió.
  • Motivar l’estudiant per a evitar l’abandonament.
  • Resoldre els dubtes de l’estudiant.

L’àmbit d’actuació del voluntariat és l’acompanyament en línia de les persones refugiades situades en diversos camps de Grècia i l’acompanyament presencial dels refugiats establerts a Barcelona i Berga.

Què és RefugeESuoc?

RefugeESuoc és un projecte impulsat per estudiants del grau d’Educació Social de la UOC per a proporcionar serveis de voluntariat en l’atenció de les persones refugiades. En aquesta línia, la UOC s’ha adherit a la campanya «Casa nostra, casa vostra», en defensa del dret a la lliure circulació de les persones i que Catalunya sigui terra d’acollida. Si compartiu la idea de la campanya, adheriu-vos al manifest!