Coneix alguns testimonis del programa de persones refugiades becades per la UOC

15/01/2020

Des de l’any 2017, la UOC atorga beques d’estudi a les persones que tenen la condició de refugiades, sol·licitants d’asil o apàtrides. Entitats com Accem, la Comissió Espanyola d’Ajut al Refugiat, la Creu Roja Espanyola o el Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats han col·laborat a posar en marxa el programa i a fer-ne un èxit.

A més, la Universitat posa a disposició dels estudiants amb beca la possibilitat de tenir un servei d’acompanyament per a la seva integració en el campus de la UOC. Aquest acompanyament, el fan persones voluntàries de la comunitat UOC (estudiants, alumni, professors, consultors, investigadors i personal de gestió).

En aquesta edició, que es va engegar el juliol passat, 22 voluntaris ―20 mentors i 2 coordinadors― han acompanyat els estudiants amb condició de refugiats, sol·licitants d’asil o apàtrides que han estat becats i que han tingut, durant un semestre, una experiència acadèmica a la Universitat.

Tot seguit, et presentem alguns membres de la UOC que estan desenvolupant aquesta tasca, que ens expliquen per què es van oferir com a voluntaris.

Les nostres companyes, les seves històries

Més enllà del servei que han ofert les persones voluntàries, aquesta experiència els ha permès ampliar horitzons, conèixer gent amb trajectòries vitals molt diferents de les seves i desenvolupar competències com l’empatia o la comunicació intercultural.

Moltes felicitats i gràcies, per participar en aquest projecte!