Compartim versos: Setmana de la poesia catalana a internet

18/03/2015

Compartim versos: Setmana de la poesia catalana a internet

La Setmana de la poesia catalana a internet la impulsen lectors i lectores de diverses comunitats virtuals que volen fer més visible la qualitat i la vitalitat de la poesia en català a internet. Amb aquest propòsit, aprofiten les sinergies del Dia mundial de la poesia (21 de març) i del Dia de la poesia catalana a internet (17 de març) per promoure la presència dels poetes i les seves obres a les xarxes socials.

Durant la Setmana de la poesia catalana a internet es traslladen a la xarxa els recitals poètics presencials que es programen per tot Catalunya. Podreu veure i escoltar més d’una cinquantena de poetes en català, a qualsevol hora i en tots els dispositius.

Compartim versos

A més, des del 17 al 21 de març i en el marc del projecte LletrA, us convidem a compartir versos i, sobretot, a escoltar els i les nostres poetes, de totes les generacions, que ens llegiran poemes seus. Se’ls ha demanat que posin veu i cara a les seves obres i, durant tota la Setmana de la poesia catalana a internet, es difondran una selecció d’àudios i vídeos amb les seves veus, a diverses xarxes socials.

A Twitter ho podreu seguir des de @lletra i participar-hi piulant els vostres versos preferits, si us ve de gust, amb les etiquetes emprades habitualment per la comunitat lectora catalana: #jollegeixo, #piulempoesia, #poesiacatalana i #dmpoesia. La Setmana de la poesia catalana a internet és una acció digital col·laborativa que porta les veus poètiques catalanes a la xarxa. Per a les comunitats de Facebook i Instagram s’han dissenyat diverses accions complementàries com la que trobareu a la pàgina de l’esdeveniment Setmana de la poesia catalana a internet 2015.

Internet i poesia: el retorn a una nova oralitat

Amb motiu de la Setmana de la Poesia Catalana a Internet des dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC s’ha convidat a fer una reflexió sobre com la irrupció d’un canal tan important com és internet ha afectat aquest gènere. Per a Teresa Iribarren, directora del màster d’Edició digital de la UOC, «la poesia, el gènere literari tradicionalment més vinculat a la imatge, és especialment procliu a explorar nous maridatges amb expressions multimèdia, que permeten el retorn a una nova oralitat i que exploren la imbricació de la paraula poètica amb la fotografia i l’audiovisual». Si voleu aprofundir en aquest àmbit, consulteu aquesta notícia publicada a UOC News.