Col·labores en una entitat i vols utilitzar l’scratch per a dinamitzar activitats? La UOC en fa un curs gratuït

31/03/2016

En el marc de la celebració de l’Scratch Day 2016 -el proper 14 de maig- i amb l’objectiu de potenciar l’scratch com a eina d’aprenentatge de programació computacional per a nens i nenes a partir de 9 anys, animem a totes les persones que treballeu en ONG, institucions, associacions, entitats del tercer sector o centres educatius, a participar amb nosaltres en una formació de caràcter gratuït, destinada a desenvolupar aquest tipus d’activitats entre la infància, la joventut i les seves comunitats. Per a poder accedir a la formació heu de fer la preinscripció enviant-nos un correu electrònic a cooperacio@uoc.edu abans del 7 d’abril de 2016, indicant nom i cognoms, quina utilitat donareu a la formació rebuda i el tipus d’entitat amb la qual treballeu o col·laboreu.

ATENCIÓ: PLACES JA COBERTES. GRÀCIES PEL VOSTRES INTERÈS!

Un cop rebuda la vostra sol·licitud, ens posarem en contacte amb vosaltres per indicar-vos com fer la matrícula i així tenir accés a l’aula virtual del curs. Les places són limitades i es cobriran per ordre d’inscripció. El curs l’organitzen els Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació i l’Àrea de Cooperació Universitària per al Desenvolupament de la UOC.

INFORMACIÓ DEL CURS: Com organitzar una activitat de scratch

Durada: 4 setmanes

Crèdits: 1 crèdit ECTS. 25 hores de formació

Data d’inici: 12 abril 201

Data de finalització: 10 maig 201

Modalitat: En línia

Preu: Gratuït

Objectiu: Els alumnes adquiriran les competències necessàries per a organitzar i dinamitzar una activitat amb scratch, adreçada al públic infantil i familiar

Contingut: informació bàsica sobre què és l’scratch i la documentació necessària per a desenvolupar una activitat de scratch amb nens i nenes (instal·lació scratch 2.0, creació d’usuari, entorn scratch, scratch cards, joc del laberint pas a pas, exemples de projectes (sensors bàsics), recursos addicionals (programació, interacció tangible, pensament computacional).

Dirigit a: persones interessades de l’àmbit de l’acció social, educació, cooperació, etc.

Requisits:

No són necessaris coneixements previs en la matèria.

Disposar d’un ordinador amb connexió a internet.

En realitzar el curs, s’adquireix el compromís d’informar a l’Àrea de Cooperació Universitària per al Desenvolupament de la UOC de la repercussió de les activitats de scratch realitzades gràcies a la formació rebuda. És important tenir coneixement de l’impacte que aquest tipus formacions de caràcter social i gratuït tenen en la població i les seves comunitats.