Torna el programa d’acollida de persones refugiades de la UOC. Fes-te’n voluntari

01/07/2020

A la UOC volem contribuir a garantir l’ODS 4, «Educació de qualitat». Per aquest motiu, oferim beques d’estudi adreçades a persones refugiades, sol·licitants d’asil i apàtrides perquè, malgrat que s’hagin vist forçades a abandonar casa seva, puguin reconstruir la seva trajectòria de vida.

Si pertanys a la comunitat UOC (estudiants, alumni, professors, professors col·laboradors, investigadors i personal de gestió), pots fer-te voluntari i acompanyar virtualment els estudiants que hagin estat becats aquest curs per fer-los més fàcil l’experiència d’estudiar a la UOC.

Què hauràs de fer com a voluntari?

• Acollir i acompanyar l’estudiant durant la seva experiència acadèmica a la UOC.
    • Facilitar la integració de l’estudiant en la comunitat universitària.
    • Assessorar l’estudiant sobre quins canals són els adequats per fer arribar les seves consultes en processos i tràmits de la Universitat.
    • Fomentar que els estudiants siguin autònoms en l’ús del Campus Virtual i en la gestió de la seva agenda acadèmica.
    • Establir els temps i les vies de comunicació amb l’estudiant.
    • Detectar els signes de desmotivació de l’estudiant i informar-ne la UOC.
    • Participar en les trobades i sessions del programa virtualment.
    • Comunicar-te periòdicament amb la UOC per fer seguiment de la tasca com a acompanyant i per fer arribar qualsevol informació que es consideri oportuna.
    • Respectar el dret a la intimitat de l’estudiant i tenir en compte les qüestions de seguretat de les dades personals.

En vols saber més?

Algunes de les persones que van protagonitzar l’edició passada, en la qual van participar 19 mentors i 2 coordinadors, t’expliquen la seva experiència. Descobreix-la aquí i també en aquest vídeo!

Com t’hi has d’apuntar?

Per viure aquesta experiència i participar en el programa com a voluntari, inscriu-t’hi des d’aquest formulari.

Fer aquest voluntariat et suposarà un temps de dedicació d’entre 2 i 6 hores setmanals. Et servirà per conèixer persones d’altres països i realitats molt diferents, per fomentar l’intercanvi entre cultures, per créixer en l’àmbit personal i millorar capacitats com l’empatia, l’escolta activa o la comunicació intercultural i, fins i tot, per fer nous amics!