Música de poetes comença una nova etapa

19/06/2019

Entre les múltiples maneres que hi ha de transmetre les emocions i la vida que ens envolta, la música, la literatura i el dibuix són especialment potents. Totes tres les trobem a lletrA, portal de literatura i llengua catalana a internet, un espai referent que rep anualment mig milió de visites d’arreu del món.

Al capdavant de lletrA hi ha la mà i el cor de Teresa Fèrriz, responsable de Nous Projectes de la UOC amb l’objectiu d’acostar la literatura catalana a la societat i, en especial, a les noves generacions d’estudiants i de lectores i lectors.

poesiadibuixada_2

És amb la plasticitat pròpia de l’art que lletrA s’expressa mitjançant tres projectes que van comportar una innovació en el moment que van sorgir: Música de poetes (MdP), el concurs de booktrailers i Poesia dibuixada.

Avui, després de 18 anys acostant la literatura a educadors, investigadors, lectors, estudiants i professionals, i coincidint amb la celebració anual del Dia Europeu de la Música, la UOC vol compartir que Música de poetes comença una nova etapa que té la igualtat com a eix.

MUSICADEPOETES_2019

Maria Lacueva, Anna Subarroca i Carla Gonzàlez, professores universitàries catalanes i valencianes, van analitzar l’espai web i van constatar que el 80% de les obres publicades a Música de poetes eren escrites o musicades per un home. Per això, d’acord amb el Pla d’igualtat i la missió de la UOC d’obrir el coneixement a la societat, se les ha convidat a col·laborar amb la Universitat i a esdevenir responsables de contingut amb l’horitzó d’una Música de poetes igualitària i plural.

BOOKTRAILER_LLETRA_2019