Dediquem una setmana a les persones refugiades amb la campanya #20JrefugeESuoc

09/06/2016

Del 13 al 20 de juny, la UOC es mobilitzarà a internet pels refugiats i desplaçats forçosos. Amb l’etiqueta #20JrefugeESuoc, les xarxes socials denunciaran la realitat que viuen cada dia milers de persones obligades a fugir de casa seva per la guerra o per motius religiosos, mediambientals, polítics, ètnics, d’identitat de gènere o d’orientació sexual. Amb aquesta iniciativa, la Universitat s’adhereix a la Setmana de lluita pel 20J, impulsada per diferents col·lectius, entitats, partits polítics i sindicats del territori català.

El grup d’estudiants voluntaris del grau d’Educació Social, que lidera el projecte RefugeESuoc des de l’Àrea de Cooperació Universitària per al Desenvolupament de la Universitat, dinamitzarà la campanya a Twitter i Facebook per a commemorar el Dia Mundial de les Persones Refugiades.

20j4a3_RefugeESuoc2

RefugeESuoc forma part de la comissió organitzadora del seguit d’accions i activitats de sensibilització i denúncia que, de cara al 20 de juny, duran a terme aquests dies les ONG i entitats catalanes que treballen en l’acollida i atenció de les persones refugiades.

Manifest per a la lliure circulació

Organitzacions com Stop Mare Mortum, Proactiva Open Arms, la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR) i moltes més, entre les quals es troba també el projecte RefugeESuoc, han unit forces en un manifest a favor del dret de tota persona a buscar i rebre asil en territori estranger i en contra de les vulneracions dels drets humans comeses pels governs negant el dret de lliure circulació.

Les activitats pels refugiats culminaran amb la manifestació del diumenge 19 de juny, a les 18 hores, a la plaça Universitat de Barcelona, que sota el lema «Obrim fronteres, volem acollir!» demanarà actuacions polítiques concretes per a aturar les deportacions massives, frenar les morts al Mediterrani i acollir les 204.311 persones que han arribat a Europa.

Tothom que vulgui participar en la campanya de Twitter ho podrà fer mitjançant l’etiqueta #20JRefugeESuoc i seguint el perfil @RefugeESuoc. Per a col·laborar com a voluntari o voluntària de RefugeESuoc, escriviu a refugeESuoc@uoc.edu.