Onze famílies aprenen a programar en el taller de Scratch de la UOC

15/11/2018

El dissabte 10 de novembre, la UOC va reunir 22 participants a l’Ateneu de Fabricació de Ciutat Meridiana en una activitat per a aprendre a programar en família en el marc de la Ciutat Oberta Biennal de pensament, promoguda per l’Ajuntament de Barcelona.

Al llarg del matí, un equip de voluntaris del grup Inventa, format per professorat, estudiants i personal de gestió de la UOC, van acostar l’entorn de programació Scratch als nens i les nenes a partir de diferents jocs i reptes, que les famílies participants van resoldre amb l’ajuda de les Scratch cards.

Carlos Casado, professor dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació i director del màster universitari d’Aplicacions Multimèdia: Disseny i Desenvolupament de Smartcontent, és un dels organitzadors del taller. En aquest vídeo ens explica el perquè d’aquesta iniciativa de la UOC, començada fa cinc anys pel professorat per a motivar les famílies a introduir els seus nens i nenes en el món de l’Scratch, un llenguatge de programació creat per l’Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).

Una UOC global i social

La UOC desenvolupa diverses activitats i projectes amb Scratch amb l’objectiu de contribuir a trencar la divisòria digital social i de gènere i acostar les noves tecnologies als sectors de la població amb menys recursos, a més de fomentar que les nenes, des de ben petites, s’interessin per les carreres de desenvolupament tecnològic.

Algunes iniciatives que el professorat del grup Inventa i l’Àrea de Globalització i Cooperació de la UOC impulsen són la celebració de l’Scratch Day UOC a diverses seus de la Universitat i de les entitats i institucions col·laboradores; el projecte Scratch Social UOC; el voluntariat UOC del programa Code Club a les biblioteques de Catalunya, o els tallers que s’imparteixen arreu del territori.