Una vaca, una masia i el rector Ferraté: així es promocionava la UOC en els seus inicis. Clica-hi i comprova-ho!

19/05/2017

Ja ho sabeu: aquest dimarts, 23 de maig, es farà l’acte de lliurament de la Medalla d’Honor de la nostra universitat al Dr. Gabriel Ferraté. Serà un acte presidit pel M. Hble. Sr. Carles Puigdemont, president de la Generalitat de Catalunya, i tindrà lloc al Palau de la Generalitat. Doncs bé, arran d’això algunes companyes i companys han bussejat en l’arxiu de la UOC i també en les hemeroteques a la crida i cerca de documents gràfics per a il·lustrar la tasca que el Dr. Ferraté va fer com a rector fundador de la UOC.

Fotografies històriques del Dr. Ferraté com a rector de la UOC

El cert és que hi han localitzat fotografies ben interessants, que aquests dies s’estan compartint a les xarxes socials de la Universitat. Per això us recomanem que no us perdeu els comptes d’Instagram i Twitter de la UOC. De fet, hi ha un parell de documents que hem trobat especialment curiosos i que no ens hem pogut estar de compartir amb vosaltres. Resulta que el desembre del 1995, el rector Ferraté, per a emfatitzar que la UOC permetia aprendre des de qualsevol lloc i en qualsevol hora, va organitzar una roda de premsa en una masia de Collserola i es va fer acompanyar per una vaca. Us en deixem la fotografia i la crònica que va publicar La Vanguardia, que és un viatge als orígens de la UOC.

vaca

Cronica La Vanguardia

Seguiment de l’acte en directe i entrevista al Dr. Ferraté

El dia del lliurament de la Medalla d’Honor al Dr. Ferraté podreu seguir l’acte en directe des del canal de la Universitat i per Facebook Live, i es piularà des del compte @UOCuniversitat amb l’etiqueta #FerratéUOC. D’altra banda, amb motiu d’aquest homenatge tenim l’oportunitat de conèixer el Dr. Ferraté en profunditat i d’endinsar-nos tant en la seva figura personal com en la seva visió sobre la UOC i el futur de l’educació. En el vídeo següent trobareu un petit tast de l’entrevista completa que publicarem el dilluns 22 de maig.