Voleu idees de llibres per a Sant Jordi? No us perdeu aquesta llista d’obres de companys de la UOC

20/04/2017

Sant Jordi és a tocar i per això, fa uns dies, vam fer una crida per tal que ens féssiu saber si havíeu publicat algun llibre, tant si sou professors de la Universitat com personal de gestió. Hem fet un recull -no exhaustiu- de tots els llibres que ens heu enviat i també hi hem afegit les novetats de l’Editorial UOC de professors de la casa i llibres escrits pels nostres estudiants. En teniu molts per a remenar i triar en aquest Sant Jordi!

A_RECER_DELS_TAURONS_EN_UN_SOFA_D_ESCAI

Companys i companyes que ens han fet arribar els seus llibres

Un bon grapat de companys i companyes de la UOC ens han fet saber que recentment han publicat llibres. Hi trobareu poemaris, novel·les, biografies, assajos, etc.

• Nathalie Bittoun, professora de francès del Centre d’Idiomes Modernes, ha publicat Serge Basso de March, El revers de l’arena (Edicions de 1984), una traducció de proses poètiques del francès al català. Adscriure aquest treball només a un sol gènere literari representaria empobrir tot allò que té de llibre de memòries, de narració, de crònica, de poesia en prosa i, sobretot, de testimoni de la realitat obrera d’Europa.
  • Carles Batalla, periodista i tècnic dels Serveis d’Acompanyament a l’Estudiant, ha publicat el llibre de poesia La Capella Sextina i altres poemes (Stonberg Editorial). La paraula sextina no prové de sexe, encara que algun tipus de masoquisme (matemàtic) hi deu haver a compondre una forma poètica de trenta-nou versos en què les sis paraules amb les quals acaba cada estrofa es van repetint en un ordre preestablert i diferent.
  • Sílvia Rins, companya de l’OSRT, va publicar el 2016 el poemari Apología de las sombras. Prenent com a referència la metàfora de la caverna platònica, a Apología de las sombras s’enfronten poesia i filosofia, realitat i ideal, veritat i mentida per a esbossar una teoria del coneixement a través de l’amor.
  • Àngels Fitó, directora dels Estudis d’Economia i Empresa, acaba de publicar la seva primera novel·la, A recer dels taurons en un sofà d’escai (Editorial Gregal). L’autora basteix una història sobre llegats genètics i morals damunt del pòsit que han deixat incomptables hores de lectura abrandada.
  • Oriol Solé, d’Oberta Publishing, forma part del col·lectiu d’amants de l’escriptura Els Setze Petges, que fan reculls de relats. El 2015 van publicar Contes per menjar-se’ls (Edicions Els Llums), que giren entorn dels fogons i la gastronomia. El llibre proposa un menú d’onze plats, pa, vi i cafè en el qual cada plat és un conte.
  • Xavier Marzal, filòleg, traductor i company del Servei Lingüístic de la UOC, ha publicat recentment Natura elevada a Déu (Pagès Editors), un assaig en aforisme. S’inscriu en el corrent recuperador de la consciència espiritual, i ho fa partint de la contemplació de la natura.
  • Ferran Lalueza, professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació, ha escrit fa poc The show must go on (Editorial UOC), una novel·la didàctica sobre comunicació en què un expert en aquest àmbit intenta gestionar una crisi de reputació d’un macroconcert que cada any aplega més de vint mil espectadors.
  • Asun Muñoz, dels Estudis d’Informàtica Multimèdia i Telecomunicació, té publicat un conte que es titula Enséñame a leer (Auca Digital). És un conte multilingüe dissenyat per a la pràctica progressiva de la lectura en nens d’entre 5 i 7 anys.
  • Diego Redolar, professor dels Estudis de Ciències de la Salut, acaba de publicar conjuntament amb d’altres autors Les profunditats de la ment. Com percebem el funcionament del nostre cervell (Editorial Universitat de Barcelona). El cervell és una de les darreres fronteres del coneixement humà i, molt probablement, la més enigmàtica i interessant. Sens dubte, conèixer com funciona el cervell ens permet comprendre millor la polièdrica i contradictòria societat humana.
  • Josep Lluís Monte, cap de projectes de l’Àrea de Tecnologia, ha escrit Implantar SCRUM amb èxit (Editorial UOC), un manual sobre el desenvolupament d’aquest programari. És ple de reflexions personals, producte del procés d’aprenentatge de l’autor i d’aplicació pràctica permanent.
  • Joan Miquel Gomis, professor dels Estudis d’Economia i Empresa, és expert en turisme. Entre les seves obres hi ha l’assaig breu Turismo justo, globalización y TIC (Editorial UOC). El concepte comerç just aplicat al turisme proporciona una visió autocrítica que qüestiona algunes visions massa optimistes sobre el paper d’aquest sector en el creixement dels països en vies de desenvolupament.
  • Jaume Claret, professor dels Estudis d’Arts i Humanitats, ha escrit Breve Historia de las Brigadas Internacionales (CEDOBI i editorial Catarata). Aquest llibre sintetiza la historia de les Brigades Internacionals i permet comprendre per què la guerra civil española va impulsar la solidaritat internacional.
  • Joan Fuster-Sobrepere, també professor dels Estudis d’Arts i Humanitats, és un dels autors de Pasqual Maragall, pensament i acció (La Magrana) que, de fet, ha coordinat Jaume Claret, professor de la UOC a qui s’ha citat anteriorment. Aquest llibre aborda una sèrie d’eixos decisius en la trajectòria de Maragall: l’acció política com a eina de canvi social; la ciutat i el territori com a espai d’intervenció pública; la visió d’una Catalunya projectada cap a Espanya i Europa; etc.

Professors de la UOC que han publicat recentment a l’Editorial UOC

Més enllà dels llibres que ens han fet arribar aquests companys i companyes, un bon nombre de professors de la Universitat han publicat obres recents a l’Editorial UOC. Són aquests:

Més informació dels llibres publicats per l’Editorial UOC al seu web.

Els estudiants també publiquen llibres

I per si tot això fos poc, també s’ha fet una crida entre els estudiants de la UOC i el cert és que molts han escrit llibres. En trobareu una selecció en aquesta informació.