Aquest dijous, apunta’t al dia sense carn per la sostenibilitat alimentària

21/11/2016

En el marc de la Setmana pel dret a l’alimentació 2016, aquest dijous 24 de novembre la UOC impulsarà el #MeatLessDayUOC, una campanya de sensibilització a les xarxes socials per ser més sostenibles en la nostra alimentació. Reduir el consum de carn i prioritzar els aliments d’origen vegetal, de proximitat i de temporada ajuda a la sostenibilitat del planeta, cuida la teva salut i contribueix a la seguretat alimentària mundial.

Segons la FAO, per a evitar els conflictes derivats de l’escassetat d’aliments i poder alimentar tota la humanitat, la societat hauria de reduir la ingesta de proteïna animal del 20% actual fins al 5%. Per a prendre consciència de la necessitat de tenir uns sistemes alimentaris més sostenibles, els Estudis de Ciències de la Salut i la Càtedra UNESCO d’Alimentació, Cultura i Desenvolupament de la UOC proposen a la comunitat universitària no consumir productes càrnics un dia a la setmana.

Porta la carmanyola sense carn

Aquest dijous 24 de novembre porta la teva carmanyola sense carn o bé demana el menú del restaurant de la seu de Tibidabo, que aquell dia, gràcies a la col·laboració amb Serunion,  oferirà un menú alternatiu a la carn. De fet, les professores del Màster Universitari de Nutrició i salut de la Universitat, Alicia Aguilar i Laura Esquius, han preparat un menú saludable i sostenible, basat en receptes de Cuina Catalana, que pots consultar en la següent imatge.

menu-sense-carn

El proper dijous tothom que vulgui afegir-se a la iniciativa podrà fotografiar el seu àpat sense carn i publicar la instantània a Instagram o Twitter amb l’etiqueta #MeatLessDayUOC.

Inscriu-te al taller familiar sobre llegums

Coincidint amb l’Any Internacional del Llegum 2016, les expertes de la UOC recomanen augmentar el consum de llegums, com l’alternativa a la carn, ja que «El sistema de producció dels llegums és més eficient en l’aprofitament dels recursos naturals i més respectuós amb el medi ambient, evita la destrucció de la biodiversitat i, al contrari que la producció de productes càrnics, no emet gasos que acceleren el canvi climàtic», asseguren Aguilar i Esquius.

Precisament, en el marc de la Setmana pel dret a l’alimentació 2016, la UOC i Nutrapp organitzaran un taller, dirigit a un públic familiar, que tractarà els aspectes nutricionals, la sostenibilitat i la cuina del llegum. El taller consistirà en una taula rodona, un espai de cuina dedicat als llegums (amb la posterior degustació dels plats cuinats) i una mostra dels diferents llegums de la cuina mediterrània i internacional. En acabar el taller, s’obsequiarà cada infant amb un pot i una llavor de llegum germinada. Més informació i inscripcions gratuïtes en aquest enllaç.