Concurs de contes d’educació nutricional per a promoure hàbits saludables entre infants

10/06/2015

Una vegada hi havia una vídua que vivia en una masia situada en un poblet envoltat d’arbres fruiters i de camps florits. La vídua es dedicava a la cria de bestiar porcí i vivia amb les seves dues filles, la Burguer i la Fregida, i una neboda, la Pruna, a qui feia fer totes les feines de la casa…

Així comença El secret de la pruna, el conte guanyador del concurs de contes curts fet entre els estudiants del màster universitari de Nútrició i Salut de la UOC amb l’objectiu de promoure els hàbits alimentaris saludables entre infants de preescolar i cicle inicial. El jurat que l’ha triat el formaven l’escriptor Jordi Cervera, la directora de Nutrapp, Marga Serra, el director de la Càtedra Unesco, F. Xavier Medina, i la directora del programa de Nutrició i Salut, Alicia Aguilar.

Aquests han estat els guanyadors:

• Primer premi: El secret de la Pruna, de Maura Vallverdú Romaní
  • Segon premi: Dues pomes hi ha al fruiter, de Jordi Sánchez Padilla
  • Tercer premi: La formiga Rita, de Núria Estañol Torres

El concurs s’ha fet en el marc del màster universitari de Nutrició i salut, amb el suport de la Càtedra Unesco d’Alimentació, Cultura i Desenvolupament i en col·laboració amb Nutrapp Educa.