Si treballes o ets voluntari en una entitat social, apunta’t al curs de Seguretat a la Xarxa

12/04/2018

Del 16 de maig al 26 de juny celebrem la tercera edició del curs virtual «Seguretat a la Xarxa: La seguretat TIC en la infància».

Group of elementary school kids running at school, back view

Aquesta convocatòria s’adreça a professionals i voluntaris d’organitzacions i entitats del tercer sector, universitats o centres educatius que treballin amb infància o joventut i que tinguin l’oportunitat d’aplicar els coneixements adquirits als entorns socioeducatius en què desenvolupen la seva activitat.

Si t’interessa o vols més informació, posa’t en contacte amb cooperacio@uoc.edu abans del 20 d’abril.

L’objectiu d’aquesta formació és aprendre a aplicar aspectes bàsics de seguretat en la interacció amb el món virtual. A més, els participants seran capaços d’entendre la diferència entre seguretat física i seguretat lògica i podran aplicar mesures per prevenir els principals atacs que es pateixen a internet. També s’hi tractaran aspectes de l’estat actual de la relació dels menors d’edat amb les TIC i la seva vinculació amb l’àmbit educatiu.

El curs s’organitza en el marc del projecte «Scratch Social UOC: Programació per a tothom», que impulsa l’Àrea de Globalització i Cooperació de la UOC en col·laboració amb el Grup Inventa dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicacions.

L’inici de la formació coincideix amb el Dia Mundial de les Telecomunicacions i de la Societat de la Informació (DMTSI) de les Nacions Unides, que se celebra anualment cada 17 de maig. Es tracta d’un esdeveniment que pretén potenciar la sensibilització sobre les possibilitats que ofereixen l’ús d’internet i d’altres tecnologies a les societats, alhora que fomenta la inclusió digital per a tothom.