Per una UOC més sostenible, deixa enrere el paper!

30/05/2019

Fa més de 2.000 anys que tenim el paper amb nosaltres, és com un més de la família. Durant molt de temps ha estat el lloc preferit on hem abocat el nostre vaivé de conceptes, dubtes i, fins i tot, temes que calia recordar. Ha esdevingut l’objecte imprescindible de qualsevol escriptori, bossa… o nevera! Però… el podem substituir?

Des de la UOC s’impulsen tot de dinàmiques que tenen un impacte favorable tant en la qualitat acadèmica dels estudiants com en la societat. I és per això que la Universitat, a partir del setembre del 2019, deixarà d’oferir els seus recursos d’aprenentatge ―o mòduls― impresos en paper i donarà pas a una era més digital que mai.

Més línies de mòbil que persones al món

Té sentit digitalitzar i reorientar els recursos acadèmics de la UOC quan el 92% dels usuaris espanyols es connecta a internet pel mòbil, segons declaracions de lavanguardia.com. O quan el nombre de línies de mòbil ja ha superat el nombre d’habitants al món, segons elpais.com.

Una realitat que lliga amb l’apoderament d’iniciatives socials com la Setmana Europea del Desenvolupament Sostenible, que tindrà lloc del 30 de maig al 5 de juny. O les crides d’emergència ―com la de l‘Organització de les Nacions Unides (ONU), el passat 23 de gener― a empreses i governs per a recaptar el finançament necessari que necessiten els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i contribuir als avenços de l’Agenda 2030.

35832884562_68f832e583_z (1)

Imprimir menys afavoreix un món més sostenible

Sabies que el 35% dels arbres talats s’utilitza per a la producció de paper? I que es necessiten 22 arbres per a suplir la demanda d’oxigen d’una persona al dia? Recordem que els arbres combaten el canvi climàtic. L’excés de diòxid de carboni (CO2) causat per molts factors s’acumula a l’atmosfera i contribueix al canvi climàtic. Els arbres absorbeixen el CO2, eliminen i emmagatzemen el carboni i, alhora, alliberen oxigen a l’aire.

Com s’ha d’imprimir responsablement

Però si malgrat tot et veus en la tessitura d’haver-ho de fer, et convidem a fer-ho de la manera més ecològica possible:

• Imprimeix a doble cara. I si pot ser, amb dues pàgines per full.
  • Utilitza el blanc i negre com a color predefinit. Fes-ho en colors només quan sigui inevitable.
  • Fes servir paper reciclat.
  • Fes-ho en DIN A4, és a dir, la mida estàndard de paper.

I pensa si realment cal imprimir!