L’Scratch Day UOC acosta la programació a tothom amb activitats per tot el territori

25/05/2018

Crear històries amb l’ordinador, videojocs o animacions és senzill i divertit gràcies a l’Scratch, una eina informàtica que ha estat la protagonista aquest mes de maig a la UOC durant l’Scratch Day. La celebració ha reunit a nens i nenes d’arreu del territori i també d’Amèrica Llatina per realitzar diferents activitats amb l’objectiu de passar una bona estona en família però també d’apropar les noves tecnologies als més petits.

Les seus de Manresa, Reus, Salt, Terrassa, Tortosa, Lleida i Sevilla han organitzat els tallers d’Scratch amb una gran participació de les famílies. S’hi han sumat les oficines de la UOC a l’Amèrica Llatina, amb activitats programades a diferents escoles. A la ciutat de Cholula (Mèxic), han participat una cinquantena estudiants de secundària a la jornada. A Colòmbia, la Corporació Universitària Minuto de Dios (Uniminuto) ha ofert sessions de programació informàtica a 25 infants.

scratch

Reduïm la bretxa digital

Les entitats socials, com el col·legi Tomás Marsano o Espiral Educativa, que participen en el projecte Scratch Social UOC també han celebrat l’Scratch Day amb diverses iniciatives a l’Equador i Perú enfocades a fer la programació a tots els col·lectius, especialment els més vulnerables i amb dificultat d’accés a les noves tecnologies. Aquest projecte neix de la mà del Grup Inventa dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació (EIMT) i és impulsat per l’Àrea de Globalització i Cooperació per contribuir a la reducció de la bretxa digital per causes socioeconòmiques i de gènere, en la línia de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

L’Scratch Day ha estat possible gràcies a l’equip de voluntaris i voluntàries de la UOC, format per professorat, estudiants i personal de gestió de la Universitat però també pels membres de les ONG i institucions socials que formen part del Projecte Scratch Social UOC.

Més de 200 participants van gaudir d’una bona estona on la diversió i l’aprenentatge van ser els dos grans protagonistes. Mira’n les fotos!