Guillem Garcia Brustenga ens explica com serà el professor del futur

28/06/2018

Les màquines tenen la capacitat d’entendre l’entorn i raonar o fins i tot resoldre problemes per elles soles tal com fa l’ésser humà? Quin paper tindrà la intel·ligència artificial (IA) en l’educació?

Aquesta setmana Guillem Garcia Brustenga, director de Recerca i Anàlisi de Tendències de l’eLearn Center de la UOC, ens convida a reflexionar sobre una hipotètica aplicació de la intel·ligència artificial general a la docència.

Consideracions sobre l’aspecte, la personalitat, les atribucions docents i l’ètica del professor virtual del futur són qüestions que es plantegen davant d’aquesta possibilitat que cada cop sembla menys llunyana en el temps.

Encara, però, haurem d’esperar una mica per a tenir un assistent docent amb totes les funcions de la intel·ligència artificial general (AGI) desplegades. Mentrestant, no us perdeu l’apunt complet, que podeu llegir al blog de l’eLearn Center.

g1

Guillem Garcia Brustenga ha participat en la gestió de diversos projectes tecnològics a la UOC i com a facilitador de la innovació educativa de la Universitat des de l’eLearn Center.

Actualment s’ocupa de buscar solucions creatives per a impulsar la investigació translacional sobre l’e-learning a la UOC i també detectar i monitoritzar les tendències pedagògiques, tecnològiques i socials que poden afectar la Universitat a mitjà termini, analitzar-les i fer-ne difusió per tal de posicionar la UOC i l’eLearn Center com a referents en el camp de l’e-learning.

També és autor del llibre La Reina Roja: siete entrevistas a expertos sobre la función de la educación en la sociedad líquida.

Compte oficial a Twitter @txerdiakov. Segueix-lo!