El consum local i de temporada, protagonista de la III Setmana pel Dret a l’Alimentació

23/11/2017

Ens agrada molt menjar. Mengem el que volem i quan volem. Però sabem quin impacte tenen les nostres decisions de consum en el medi ambient i en el desenvolupament econòmic del planeta? Què volem dir quan parlem de producte local i de temporada? Per què és important saber d’on prové el que mengem?

Amb el lema «Pensa global, menja local i estacional», la tercera Setmana pel Dret a l’Alimentació arrencarà el proper dilluns 27 de novembre per promoure el consum sostenible i responsable dels aliments, prioritzant els més propers i de temporada. La UOC, des dels Estudis de Ciències de la Salut i l’Àrea de Globalització i Cooperació, se suma al dotzè Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, que aspira a garantir un consum i una producció sostenibles.

BANNERS-INSTAGRAM-SDA-2017-CAT

Al llarg de la setmana, els experts i expertes de la UOC oferiran a les xarxes socials consells, informació, recursos i dades rellevants relacionades amb els beneficis per a la nostra salut, les economies locals i el medi ambient de prioritzar el consum de productes més propers i de temporada.

Comparteix l’origen del que menges

La campanya convidarà els seguidors i seguidores a compartir fotografies i vídeos dels àpats i aliments que mengen, indicant el seu origen, a Instagram i Twitter. Es podrà seguir la Setmana pel dret a l’alimentació 2017 des dels comptes de Twitter @UOCuniversitat i @UOCesalut i participar-hi amb l’etiqueta #Right2FoodUOC.

Menús de temporada i proximitat

Durant la Setmana, Serunion prepararà menús diaris de temporada i de proximitat al menjador de Tibidabo.

Visita al Parc agrari del Baixa Llobregat en família

Per tancar la Setmana, la UOC i la Fundació Privada Sigea organitzaran una visita guiada a la Masia de Can Comes, el centre de gestió del Parc Agrari del Baix Llobregat, patrimoni cultural, econòmic i ecològic, situat en una de les zones agrícoles més antigues i fèrtils del territori. L’activitat pretén animar la comunitat universitària a conèixer de primera mà com es gestionen les terres i la producció local, així com les accions que es duen a terme per promoure els usos agrícoles responsables, el respecte per l’entorn natural i els beneficis del consum local i de temporada. La visita inclourà un taller i, per a aquells que ho desitgin, hi haurà un dinar Km0 al restaurant Divan Taller de Cuina.

La cita, oberta al públic familiar, tindrà lloc el diumenge 3 de desembre. És obligatòria la inscripció en aquest formulari.