Així va ser l’experiència dels voluntaris que van acompanyar la Haifa durant la seva visita a la UOC

25/07/2019

A principis d’aquest mes, entre el 3 i el 6 de juliol, vam acollir a la UOC, tant a l’edifici de Tibidabo com al de 22@, la videobloguera Haifa Beseisso en el marc de la campanya «Changemakers», impulsada per Salesforce.org.>

La Haifa, que venia a fer un vídeo per a explicar l’impacte social de la UOC, va estar acompanyada en tot moment. Sabem, però, amb qui va estar? No hem volgut perdre l’oportunitat de saber de primera mà com han viscut els nostres companys i companyes aquesta experiència tan poc habitual com autèntica. Mira, mira… Els coneixes?

Manuel Armayones Ruiz

Director de desenvolupament de l’eHealth Center i professor dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació

Manolo_haifa

En el pla personal. M’ha impressionat conèixer una persona tan jove amb milions de seguidors i veure-la parlant en els seus vídeos, que són frescos i tenen una producció molt interessant.

En el pla professional. Li vaig explicar que la Universitat té més de 300 investigadors i investigadores, que treballem en recerca des de l’IN3, l’eLC, l’eHC i els estudis i que treballem amb la vocació de tenir impacte social, tenint en compte els ODS, des d’una perspectiva multi i transdisciplinària. També, que treballem per a posar el coneixement en obert a disposició de les persones. Li vaig comentar ―i m’ho va fer repetir per a gravar-ho― que la recerca a la UOC és al servei de les persones, ni més ni menys.

Alejandra Bausá Carmona

Tècnica de gestió de continguts i projectes web

2

En el pla personal. M’ha sorprès la claredat de les idees de la Haifa i la seva capacitat de decisió i d’improvisació. També, el valor que dona a la motivació de les persones i al fet d’ajudar els altres. Té un llenguatge molt enfocat als aspectes positius, li encanta trobar gent apassionada amb el que fa. En un moment donat va comentar que només havia vist aquest grau de compromís en els treballadors de Google. També va comentar que s’estava plantejant estudiar més i que es miraria la nostra oferta.

Veure de prop com treballa una persona tan mediàtica aporta una nova perspectiva sobre el món dels influenciadors i la tasca que fan.

En el pla professional. Vaig parlar de les maneres mitjançant les quals donem suport als estudiants: volum de consultes, temps de resposta, atenció a les necessitats especials i adaptació dels recursos d’aprenentatge i de l’avaluació per a aquests casos. També, sobre com la UOC permet compaginar els estudis amb la feina i la vida familiar i sobre la importància que donem a atendre les casuístiques particulars.

The Guardian visita la UOC per a conèixer la Haifa

Aprofitant un forat en l’agenda de la visita de la Haifa a la UOC, un equip de Guardian Labs, el braç comercial de The Guardian, es va desplaçar a la seu del 22@ per a entrevistar-la i produir un vídeo promocional que es publicarà a la tardor. Tot un seguit d’èxits coberts per diversos equips de la casa.

Manuel Armayones Ruiz Lizzie Strauss

Moltes felicitats, companyes i companys; un treball de deu!